Lite kul...

Jag läste några artiklar om kändisar som gift sig under åren som gått och fick syn på Christine Meltzers bröllop. Ni vet hon från "Heybaberiba" gänget. När jag såg artikeln så kom jag ju ihåg att hon hade gift sig i Trosa förra året. Men det som är lite "kul" är att hon och jag har nääästan samma datum (vi har 25:e juli), men vi har samma kyrka och och nästan samma klockslag och så ska vi också bo på Bomans i Trosa. Detta tyckte jag var lite skoj fakiskt he he!

Kram Tess

Minimaran, Stockholm 31:a Maj -09!

Idag har det varit Minimaran i Stockholm! Idag är den dag som Casper så länge längtat efter!! Vi gick upp kl 7:15 imorse för att göra oss iordning och smörja in oss med solskyddsfaktor och packa ner dricka och frukt i kylväskan. Vi åkte hemifrån runt kl 9. Caspers lopp började inte förens kl 10:20, men vi åkte bil och ville försöka få tag i parkeringsplats också.

Här har vi en "laddad" kille som väntar ivrigt på att få springa, men som även var tvungen på "mammas order" att dricka vatten för att det var så varmt he he!

Det är ju RIKTIGT varmt idag, knappt en liten "pust" av vind finns, det var lite jobbigt när man sprang tyckte både Casper och jag, man ville springa i skuggan he he! Men när vi kom dit vid Östermalms IP så var där jättemycket folk och barn, jättekul att se!!! Vi gick runt där lite och kollade, och efter en stund så ringde Marie på mobilen och undrade var vi var någonstans, för då hade dom precis kommit med Philip och Ida som också skulle springa.

Utsikten över Östermalms IP

Här sitter ungarna och känner på konstgräset som fanns där, det var lite "konstigt" tyckte dom

Det var två smågrupper som sprang innan det blev dax för den klassen som Casper och Philip skulle springa i. Men allt flöt på riktigt bra och uppvärmningen var också kul tyckte ungarna som S.A.T.S höll i. Vi stog nära start linjen och spänningen var på topp när det var nedräkning från 10 sekunder och innan dom "pangade" av starten!

Här är någon grupp som sprang före oss, som håller på med uppvärmingen

Casper tittar på och även "hejjar" på dom när dom sedan sprang förbi oss!

Nu var det ÄNTLIGEN dax, här har vi precis gjort uppvärmingen som ALLA måste göra innan man får springa!

Vi stog ganska nära startlinjen (många pappor och mammor som var med och sprang med sina barn)

Och så bar det iväg!!! Det var några barn som otruligt nog ramlade på banan, men Casper och jag tog det lugnt i början för det var så himla lätt att springa in i folk.

Här springs det för fullt! (jag tar kort i bara farten med mobilen ha ha)

Här var vi vid vätskekontrollen, det var både gott och skönt att få lite vatten i sig och över sig he he!

Sedan var det dax att sätta fart mot mål, endast halva biten kvar! *hejja hejja*

Daniel står undertiden och väntar på oss vid mål, Stockholmsstadion

Här kommer vi!!!

Äntligen var Casper i mål!!! Här har han fått sin medalj och en påse fylld med en massa presenter!

Mötte även Ida och Philip vid mål

I påsen som barnen fick så var där en massa "smått o gott" i, så som dricka, frukt, russin, t-shirt, freesbee, kexchoklad, sesamkakor, pasta och dricksflaska.

Så Casper var både törstig och sugen på lite choklad vid mål, och det kan jag förstå i denna värmen. För så duktig som han var idag, helt otroligt! Jag är SUPER STOLT över att min son är så himla duktig och är en målmedveten "liten" kille! Helt underbart!

Philip och Ida med Marie och deras pappa Östen

Här har vi våran glada vinnare med t-shirten som alla barn fick som sprang

Sedan efter att vi kom i mål och druckit och tagit det lite lugnt så var det dax att åka hem igen. Men det har varit riktigt roligt och Casper ÄLSKADE verkligen detta, så vi kommer med stor sannorlikhet att anmäla Casper nästa år igen!

Såg nu på minimaratons hemsida att det var 7 534 st pojkar och flickor mellan 5 - 17 år som sprang idag, hi hi!

Kram Tess

Första campingen på Gålö för i år!

Då har vi varit och tältat en natt på Gålö camping. Det var vår första igentligen riktiga camping, för innan så har vi endast sovit i tältet på mina föräldrars tomt. Vi visste från början att det är fint ute på Gålö pga. mina svärföräldrar brukar ha sin husvagn där när dom är här uppe med den =)

Allt gick bra vid incheckningen och så var det bara full fart att sätta upp tältet, vilket tar sin lilla tid, för att den är så stor och det är många saker som måste sättas fast osv. Men när det väl är klart så är det PERFEKT hi hi!

I full gång med tältet (vårat sommarhus ha ha)

Här har vi en duktig liten hjälpreda som slog i krokarna i marken ordentligt hi hi

Måste ha lite vätske påfyllning när man jobbar he he! (vårat nya campingbord med stolar)

Här är vi på god väg att bli färdiga med tältet

Casper bär in sina gosedjur in i sitt "rum".

När allt var färdigt så var det dax för lite middag. Pastasallad med tonfisk!

Efter att vi hade ätit och diskat upp allt så packade vi ihop våra fiskesaker och gick ner till bryggorna för att fiska lite! Vi hade tyvärr glömt Caspers flytväst hemma, men han var superduktig på bryggan och gick lugnt o försiktigt ändå! Han fick låna Daniels "jacka" då han tyckte det blev lite kallt! Så därför ser han ut som en liten "hobbit" ha ha ha!

Då var vi framme och höll på med förberedningen för lite metfiske! Medans Daniel höll på att fixa Caspers nya metspö (hans fiskespö är kvar hos mormor och morfar i Trosa nämligen) så kollade Casper på maskarna och tyckte att dom behövde lite namn, så en hette Olle och en annan D.J osv. ha ha ha!

Sedan var det äntligen dax för lite fiske. Det fanns MASSOR av fisk, fast inte i den storleken vi ville ha. Endast småfiskar ha ha! Men det nappade ju iaf. he he!

Min älskling fixar lite

Det är så fint här ute och så var det ju perfekt väder!!! Det var så otroligt underbart och skönt att komma iväg så här en stund!

När vi gick tillbaka till tältet så var det korvgrillning på gång! Supergott!!! Då tog vi in bordet i tältet och satt och käkade korv med bröd inne, innan det var dax för att sova.

Grillar på engångsgrillen som vi hade med oss

Inne i tältet, Caspers "rum" till vänster och vårat rum till höger på bilden he he!

Så efter vi ätit korv så var det dax för Casper att gå och lägga sig. Så jag gick in i hans "rum" och bäddade ner honom och läste en god natt saga för honom. Det dröjde inte länge förens han somnade gott he he! Danne och jag stannade inte uppe så länge till heller, vi satt mest och njöt av tillvaron och varandras sällskap. Sedan var det dax att gå och lägga oss också.

Det blev dock kallt om natten så vi fick ta på oss lite kläder. Och sedan efter någon timme så hade vi Casper inne hos oss för att han ligger ju inte och sover stilla inte, han rör ikring sig i hela "rummet" och där inne hade vi även ett glas med dricka som han råkade hälla ut i sömnen och blev lite blöt, så därför kom han in till oss. Så det blev ännu varmare när han kom och lade sig emellan oss!

Jag och Casper vaknade samtidigt kl 8 imorse. Då var det sååå VARMT i tältet!!!! Man svettades ihjäl nästan ha ha! Solen sken och vi låg där med varma kläder på oss ha ha! Så Casper och jag tog snabbt av oss dom varma kläderna och tog på oss sommarkläder och gjorde sedan iordning lite frukost!

Caspers "nallen" och "vovven" skulle också sola som jag gjorde strax innan dom ha ha!

Efter frukosten så gick Casper och jag ner till kiosken för att kolla vad dom hade att erbjuda. Och där fanns det så att man kunde spela lite minigolf, så det ville Casper göra!

Så efter ett bra spel på minigolf (han gjorde faktiskt 1 "hole in one" också hi hi! Men efter att ha spelat så bra så var han värd en glass hi hi!

Efter Casper hade ätit upp glassen så gick vi ner till stranden för att känna på vattnet! Casper sa att han endast skulle känna på vattnet med händerna, men vem var det som slängde av sig alla kläderna och sprang i vattnet då...jo det var Casper! Det var jätteskönt i vattnet och många som badade! En jättebra sandstrand som var långgrunt och fint! Superhärligt!!! Så det var årets första dopp i havet för i år!

Här är Casper och jag påväg tillbaka till vårat tält! Daniel är i full gång med att packa ihop våra saker och få ner tältet! Det tog en stund innan man fått ner allt och packat in allt i bilen, men vi hade ingen tid att passa när vi skulle vara därifrån iom. att det inte var högsässong ännu. Men när allt sedan väl var nerpackat och fixat så åkte vi och checkade ut och åkte hem.

Det var skönt att komma iväg och tälta, men om några veckor så är det nog skönare om nätterna, vi var lite tidiga med det ännu kände vi. Men vi hade det toppen mysigt!! Idag har vi även fått lite färg he he! Det har ju varit super varmt och skönt idag!!! Riktig sommar värme, det är så underbart!!

Kram Tess

Varit på IKEA igen och håller nu på med packningen inför campingen!

Idag for Daniel och jag till IKEA igen, efter vi hade lämnat Casper hos dagmamman. Vi var tvungna att köpa en garderob till oss. Våran har gått sönder och det ligger kläder överallt!! Så vi var där när dom precis hade öppnat, vilket var ganska skönt för det var inte så mycket folk där då.

Men det första vi gjorde var att åka upp till Resturangen för att ta oss en varsinn frukostbricka för 10:-/st. Vi hade ju inte ätit något hemma. Och det var jättegott!

Vår IKEA frukost

Efter vi hade fått oss lite mat i magen så var det dax att kolla efter vad för garderob vi skulle ha, och det blev den här garderoben. Vi tyckte att den verkade bäst för oss.

Så vi köpte några galjar också, så nu ska vi få lite fason på våra kläder äntligen hi hi! Så när vi var färdiga med detta så åkte vi till Jula och handlade en billig engångsgrill som vi ska använda ikväll att grilla korv med. Och så fann vi en jättestor choklad medalj som vi köpte till Casper som han ska få från oss på Söndag, efter att han har sprungit minimaran hi hi!

Sedan så åkte vi till Jysk för att vi hade sett en garderob där till Casper som var billig, men den hade dom precis fått in och hade inte hunnit packat upp ännu, så dom skulle ringa oss när dom tagit upp dom, för vi har resarverat en. Casper har ju inte haft en garderob tidigare, utan bara byrålådor, och det börjar bli för lite för det nu när hans kläder blir större o större he he!

Sedan åkte vi hem för att påbörja packningen och hämta Casper hos dagmamman. Jag har nu gjort färdigt pastasalladen som vi ska ha till middag idag. För korv med bröd kommer vi nog att grilla på kvällen. Så nu ska vi bara packa ner mat och frukost i kylväskan så är det bara att åka iväg.

Pastasalladen med tonfisk, majs, sallad, tomat, gurka och fullkornspasta. (Vi ska ha dressing och bröd till detta också)

Sedan så fick vi föresten hem fruktlådan som jag beställde från EKO lådan för någon vecka sedan! Så nu har vi lite frukt och meloner hemma igen hi hi! Perfekt tycker jag!

Nä nu ska jag ta och hjälpa dom andra med packningen he he! Men ni får ha en himla trevlig helg, för det kommer vi iaf. att ha hi hi! Jag lägger upp och berättar mer när vi kommer hem igen!

Kram Tess

Gjorde ett och annat igår...

Igår så vet ni ju att det var avslutning för Casper på Kyrkans barntimmar! Detta skulle vi fira med en bio på Heron City tillsammans med Caspers kompis Philip och hans storasyster Ida och deras mamma Marie. Men innan bion började så åkte vi till Jula och köpte det sista inför våran camping med tältet imorgon. Det ska ju bli toppenväder imorgon och i helgen =)

Efter detta så åkte vi till Heron City. Casper gillar fontänen som man kan själv få trycka på olika knappar så lyser och skvätter upp vatten.

Efter detta och efter vi hämtat ut bio biljetterna så gick vi och tittade var vi skulle äta middag någonstans. Och jag ville INTE äta på McDonald´s! Vi gick runt och kollade lite, men vi hamnade på O´Learys.

Här sitter vi glada och väntar på att få våran mat!

När vi hade ätit upp så var det dax att åka upp till plan 5 där biografen är och köpte lite popcorn och dricka. Vi blev lite snopna då vi även fick 3D glasögon då dom tog emot våra biljetter. Filmen visas tydligen i 3D format! Och jösses vad häftigt det var!!! Casper och Philip tyckte ibland det var läskigt då det såg ut som om vissa saker i filmen kom liksom emot en, och jag kan ju erkänna, att jag också tyckte att det var....inte läskigt, men man flyttade sig liksom i stolen ibland (vejde sig) ha ha ha!

Här är Casper i sina fina glasögon (Ida sitter brevid honom)

Filmen var jättebra! Vi såg "Monsters vs Aliens" och barnen gillade den, även om den ibland var lite läskig enligt Casper och Philip. Men det är en skräckblandad förtjusning, för dom gillade filmen också he he! Det var nog mer dom 3D glasögonen som skrämde mest. Men ungarna hade kul att gå på bio tillsammans =)

Det finns ju även en skräckfilm som går på bio nu som är i 3D! Kommer inte ihåg nu vad filmen heter, men jäklar, då skulle nog jag iaf. vara skiträdd!!! Men jag vill ändå se den ha ha ha!!

Efter bion så var det dax att åka hem. Påvägen hem så ser vi att det står en bil som kört in vid sidan av vägen och har tydligen kört på ett rådjur. Så vi stannade och gick fram och kollade ifall han behövde hjälp och så att inte killen hade gjort sig illa, för hela hans framruta var trasig och vi såg att han var ensam. Men han var okej, mest i chock var han och bara skakade. Han hade precis pratat med polisen och dom var påväg. Undertiden så höll vi fast rådjuret så att den inte skulle springa iväg, för den var riktigt illa däran...det var riktigt hemskt att se....för fy vad blodet rann om den lille kraken. Och killen som kört på den hade så dåligt samvete och bara klappade den och nästan bad om ursäkt till den, han mådde riktigt dåligt....

Sedan stannade ytterligare en bil som frågade om vi behövde hjälp med att ta livet av den, för det skulle inte gå att rädda den! Så han gick dit för att få rådjuret att få slut på rådjurets lidande, men innan han hann dit så hade den redan dött...

Bara någon minut därefter så kom polisen dit. Så då åkte vi därifrån. Men innan vi åkte så tackade killen (eller mannen rättare sagt) oss så innerligt att vi hade stannat och brytt oss! Vi tyckte så synd om både mannen och rådjuret...fy fan! Hoppas att man själv aldrig råkar ut får sånt!

Så vi var med om lite ett och annat igår...

Kram Tess

Avslutning på kyrkans barntimmar och gå på bio

Idag var det avslutning på kyrkans barntimmar för Casper! Nu har dom sommarlov och börjar igen i höst. Men dom var så fina när dom stog där och sjöng så fint hi hi! Jag satt brevid Marie, hon hade tagit ledigt från jobbet idag för att vara med på avslutningen. Visst är dom fina med sina egna blomkransar som dom gjort själva hi hi

Efter att dom hade sjungit några sommarlåtar och efter att prästen hade sagt sitt, så var det dax för dom att få en liten present från fröknarna. Alla barnen blev uppropade en efter en för att hämta en blomma av papper och ett paket som innehöll en liten bok.

Efter alltihop i kyrkan så var det dax för lite fika. Det var inte dåligt med fika som kyrkan bjöd på! Det var både en massa tårta och glass med kolasås och strössel och kakor, saft/kaffe! Rena rama lyxen hi hi! Men dom brukar iof. ha bra fika. Där gav vi även fröknarna Ulla och Barbro sina blommor som dom fått av kyrkbarnen (vi gick ihop allihop). Men fikat var som sagt mycket mumsigt hi hi!

Casper har öppnat sitt paket och tittar i boken som han fick

Undertiden vi satt och fikade så berättade jag för Marie att Danne och jag hade lite planer på att dra iväg på bio ikväll med Casper, för att "fira" att han har sommarlov från kyrkans barntimmar. Och det tyckte hon lät jättekul, så nu har vi resarverat biljetter så att både Marie, Philip och Ida också kommer att gå med oss på bio. Vi ska se "Monsters vs Aliens" kl 18:35 på Heron City. Så det ska bli jättekul!

Vi hörs senare

Kram Tess

Kollar på lite brudfrisyrer och hotell

Åh vad jag sitter och kollar runt på olika frisyrer man kan ha på ens bröllop, hi hi! Det är jättekul att kolla runt, och det finns så många fina frisyrer. Jag sitter och kollar på www.brollopstorget.se där jag också är medlem i, hi hi! Men jag tror att jag har bestämt mig, iaf. en snarlik frisyr. Det kommer inte bli någon avancerad frisyr, utan det kommer mest att vara lite volym och lockar och lite uppsättning.

Sitter också och tittar på lite hotell i europa. Jag har en hotell check som man kan bo 3 nätter för två personer "gratis" i europa om man äter middag och fukost på hotellet alla dagar. Det finns 600 st olika hotell (vissa är även slott) i olika länder som denna check kan användas på. Det finns ju en hel del sjyssta hotell he he. Men jag vet inte till vilket land man ska åka. Dom länder som känns mest intressanta att åka till är Italien, Scotland, England och Spanien. Vi vill ju tillbaka till Paris igen, men då åker vi nog tillsammans med mina föräldrar, dom vill också tillbaka dit! Så därför vill jag använda checken till något annat land istället. Aja, vi får se var det bär iväg till...vi har ju inte brottom för checken går inte ut förens 31/12-2010 hi hi!

Nä nu ska jag kolla vad Casper ska ha på sig för kläder imorgon då det är avslutning på kyrkans barntimmar, sedan går dom på sommarlov och åter igen i höst =) Hoppas att det är fint väder imorgon så att vi efter avslutningen kan hitta på något kul att göra för att "fira" lite hi hi!

Bjuder på en härlig bild från i helgen, då det blev Solregn en liten stund!

Kram från en tjej med många järn i elden hi hi

Vad bortskämd jag blir av min fästman!

Ikväll när min älskling slutade jobbet så kom han hem med en stor bukett med blommor till mig! Jag frågade varför han kom med dessa, och han svarade "det är bara för att jag älskar dig och för att du är så go´"! Gissa om jag blev glad hi hi!! Jag blir så bortskämd av han hela tiden he he! Han är UNDERBAR min älskling!

Tänk vad bra man har det minsann <3

<3  JAG ÄLSKAR DIG DANIEL <3

Kram Tess

Casper badar i barnpoolen!

Idag är det ju RIKTIG sommar ute, det är så himla underbart!!! Men man har ju inte riktigt hunnit anpassa sig efter sådan värme som idag, så man tycker ju att det är jättevarmt ute ha ha ha! Så efter vi hade kommit hem från centrum (där vi köpte Sally) så gick vi bara ner till VI och handlade lite mat och gick hem igen.

Så när vi kom hem och drack lite mer så sa jag till Casper att han skulle få bada i sin barnpool ute! Han blev superlycklig!! Men vi måste köpa en större pool till han, för denna hade han när han var bebis också, då jag badade honom i den då det var varmt ute.

Men några härliga sommarbilder fick jag allt på han när han badade och svalkade sig hi hi!

Ja vi måste köpa nytt parasoll i år, ha ha! Casper doppar håret i poolen ha ha!

Lite otäckt att det droppar vatten i ansiktet.

Jag tog även en bild på min fina Azaela som blommar för fullt nu! Lycklig =)

Lite mera bad hi hi!

Det var allt för mig just nu i sommarvärmen!

Nu ska jag snart börja med maten. Det blir inget avancerat alls, utan falukorv och makaroner blir det idag.

Tillökning i familjen =)

Japp, ni läste rätt. Det är tillökning i familjen hi hi! En liten tjej på 10 veckor, hon heter Sally (såklart! ha ha) och är Blixtens nya tjej hi hi! Caspers undulat Blixten har fått en fru idag! Gissa om Blixten blev glad, han skulle genast putsa hennes fjädrar och pussa på henne! Hon är ju forfarande i lite "chock" och vet inte riktigt vad som händer och var hon är någonstans. Men hon är så fin!

Puss puss Sally!

Blixten har ju varit lite ensam och så en stund nu, så vi ville ge honom lite sällskap. Så idag när vi vaknade och hade gjort oss iordning så åkte vi till Haninge Centrum. Det är ju så himla varmt idag så man blev ju supertörstig!! Så det första man gjorde var att sätta sig på ett fik och köpte lite dricka. Sedan gick vi in på BR-leksaker och kollade lite där på barnpooler, men jag tror jag vet var vi lade våran pool här hemma (ska ta fram den snart).

Efter det så gick vi till djuraffären och pratade med dom som jobbade där om att vi ville ha en hona till Blixten. Så Casper fick bestämma vilken fågel han ville ha där av undulaterna som var ungar. Och då blev det den här fina tjejen!

Så nu står dom ute på ballkongen då det är så varmt! Det är friskare och härligare luft ute än inne idag. Och man ser att hon riktigt njuter och sluter ögonen ibland! Kul att se!

Men visst är Blixten och Sally fina ihop hi hi! Och nu så är inte jag ensam tjej i familjen längre! Känns skönt att ha en tjej till i hushållet ha ha ha!

Riktigt kul att se Blixten så glad! Som han håller på att putsa sig själv och göra sig fin nu ha ha ha! Får hoppas att Sally snart känner sig som hemma och kan "slappna av" och röra på sig som hon vill. Men detta kommer att funka bra mellan dom, det tror jag hi hi!

Nähepp, nu ska jag leta fram barnpoolen till Casper, så att han kan få bada lite ute!

Kram Tess

Liten uppdatering inför vårat bröllop och andra tankar kring detta ämne.

Som ni märkt så har jag inte gett ut mycket information om vårat bröllop hi hi! Men tiden går fort och snart står vi där i kyrkan framför våran präst. Det är endast 62 dagar kvar från och med idag! Vi gifter oss lördagen 25:e juli i Trosa stads kyrka! Som vi längtar hi hi!

För oss är det en självklarhet att gifta sig i kyrkan! Har aldrig kunnat tänka mig att gifta mig på ett annat sätt. Men det finns ju dom som väljer att gifta sig borgligt osv. men det känns så otroligt opersonligt och väldigt oromantiskt enligt mitt tycke. Även i vissa fall känns det lite desperat bara för att få det gjort. Men däremot kan jag förstå dom personer som varit gifta tidigare i en kyrka, att dom inte vill göra det igen och ge sina löften.

Jag anser inte att man kan kalla borglig vigsel för bröllop, utan det är bara mer som en simpel vigsel. Ett bröllop för MIG betyder kyrka, släkt/vänner/barn, åka i någon veteran bil som det står "Just married" på efter vigseln och en härlig fest efterråt med en massa mat/dryck, bröllopstårta, dans och annat skoj med hela "tjocka" släkten och vänner. För jag är en "familje" person, jag ÄLSKAR att ha släkten och familjen hos mig. Det är så otroligt viktigt för mig, och framför allt att dela med sig, och dom får vara med på sådana stora viktiga dagar i ens liv. Då mår jag som bäst!

Men jag vill samtidigt poäntera, att detta är ju bara hur JAG ser på det hela. För det som känns rätt för MIG kan ju kännas väldigt fel för andra. Alla tycker vi ju olika och har olika drömmar och planer. Och tur är väl igentligen det hi hi! Man ska göra det man själv tycker känns rätt i ens hjärta. Det är ju ändå ens egna dag stora dag hi hi!

Men som sagt, dagarna går väldigt fort nu! Det är inte så mycket kvar att köpa in nu heller, vi har det mesta hemma nu. Det som vi har färdigt och köpt klart är:

* Kyrkan bokad
* Festlokalen
* Mat o dryck
* Servisen och alla glas
* 7 st brudnäbbar/näbb
* Vår son Casper är vår ringbärare
* DJ
* Underkjol
* Den fina brudklänningen (som just nu håller på att sys upp i mina mått, skräddarsytt är bäst)
* Brudbuketthållare
* Handväska
* Tryckta servetter med våra namn o datum på
* Tårtställning (ska baka en egen bröllopstårta)
* Ringkudde
* Tiara
* Slöja
* handskar
* Ris/safflor
* Rosenblad (över 1000 st hi hi)
* Inbjudningskorten (är utskickade för länge sedan)
* Festprogrammen
* Hotellnatten bokad samt. har hyrt badstugan helt själva dagen efter
* Sminkös
* Tårtdekoration
* Bilen (en vit fin jänkare med röd inredning från -57) att åka i efter vigselsermonin
* Halsbandet och örhängena
* Strumpebandet (någonting blått hi hi)
* Presentaskarna till gästerna
* Nygifta skylt som man sätter på bilen
* Banderoll med vårat namn o datum
* Tippspromenad frågorna färdiga (gästerna ska få gå på en liten tippspromenad o svara på frågor ang. mig och Daniel)
* Bestämt vilka lekar vi ska ha
* Bröllopsgodis att lägga i presentaskarna
* Daniels byxor, väst, kavaj och skor
* Vigselring
* Värmeljushållare och värmeljus att tända på kvällen
* Vit korg att lägga dom små påsarna med safflor i (istället för ris så att inte fåglarna dör) som varje gäst tar med sig ut från kyrkan och kastar på oss
* Fotograf
* En som filmar
* Linser
* Lösögonfransar

Jag kanske har glömt någonting nu, för det är som sagt en hel del ha ha!

Men det som vi har kvar att fixa är:

* Mina skor
* Daniels skjorta och slips
* Caspers kläder och skor
* Ingredienser till bröllopstårtan
* baka lyckokakor
* Fixa naglarna hos nagelteknologen (fransk manikyr)

Åh denna dagen kommer att bli helt FANTASTISK och precis som man själv drömt om!!! Tänk att äntligen få gifta mig med min drömprins! Det är UNDERBART!!!!

Ska även boka in en tid hos min sminkös att göra en provsminkning innan, den stora dagen är inne hi hi! Men allt börjar bli mer påtagligt nu, mer verklighet! För det var ju ändå förra sommaren som vi bestämde datum och tyckte att vi hade jättemycket tid till att fixa och dona he he!

Men men, detta blev ett långt inlägg hi hi!

Men jag kommer inte att lägga upp några bilder på kläderna eller sakerna ännu, det får ni se efter vi gift oss hi hi!!

Kram Tess

Bakat en tigerkaka och fikat ute i solen!

Idag blev jag sugen på att baka någonting, så det fick bli tigerkaka! Tycker dom är så goda, men jag hade hellst velat haft i en mosad banan också för att den skulle bli lite mera saftigare. Men det var ju redan försent att tänka så när kakan redan var färdig he he! Men den var ju självklart mycket god ändå!

Så vi tog oss en liten fika här ute i trädgården kl 12. Det var jättemysigt att sitta och bara ta det lugnt en stund. Emma och Thea kom också ner på en fika!

Bara går runt och njuter av solen, familjen och atmosfären!

Kram Tess (tänker även på min "syster" som flyger just nu till Egypten, och ska vara där på semester i 2 veckor!)

Tänk vad lite det behövs för att vårda kärleken.

En kväll här i Trosa, så ville Daniel och jag åka och fiska tillsammans. Mina rara föräldrar tog hand om vår son Casper och nattade honom medans vi var borta.

Det var så mysigt!! Att stå där tillsammans allderless ensamna vid vattnet och titta på solnedgången och höra småplask i vattnet från fiskarna som leker är helt fantastiskt! Att vara med min älskling en stund, på en sådan härlig kväll gör så mycket för kärleken. Att verkligen ha den lilla tiden för varandra, kan betyda så mycket!

Vi hade det så mysigt och roligt ihop den kvällen. Tänk vad lite det behövs för att vårda kärleken!

23:e maj -09

Idag när jag vaknade runt kl 8.00 så var det mulet ute, men sedan så blev det liksom lite soldis eller liknande. Det blev iaf. ljusare ute. Så efter lite frukost och att man hade tagit det lite lugnt så åkte vi ner till torget för att lägga in tippset på hästar som mormor, morfar och Casper spelar på. Casper fyllde nämligen i en lapp själv och fick välja nummer, så jag hoppas att han vinner ikväll hi hi!

Sedan så såg vi på ett bord utanför en butik som hade lite rea saker. Det är ju "Dumpar dagar" i Trosa nu. Så det menas att man dumpar priserna på olika saker till det billigare (precis som rea). Så på det här bordet så fanns det en korg med bl.a solglasögon som jag blev lite intresserad utav. Så jag köpte ett par, för mina solglasögon som jag hade förra sommaren gick sönder så jag hade inga. Så här blev det

(ja det blev tyvärr en lite suddig bild)

Titt ut he he!

Sedan åkte vi till Vagnhärad (där jag växte upp). För där var det baklucke loppis på Häradsvallen. Då började det att regna fakiskt, men inte så mycket när vi kom, men vi tog ändå med oss paraplyerna när vi gick där och tittade. Det var faktiskt rätt mycket skit rent av. Men två tröjor till Casper hittade jag iaf. Men det är kul att gå ikring och titta lite, man kan ju göra riktiga fynd där! Men precis då när vi hade gått runt allt och var klara för att gå tillbaka till bilen så började det att regna mycket!! Usch, inge vidare. Men vi var snart vid bilen igen hi hi!

Här är en bild utöver loppiset. Det kanske inte syns så bra, men det var många som stog och sålde saker där faktiskt.

Tröjorna jag köpte till Casper för 10:-/st

När vi äntligen kom till torra bilen så åkte vi till ICA Trossen för att handla lite lördagsgodis och annat gotter som vi ska mumsa på ikväll och myspysa allihop! Underbart att ha nästan alla samlade, det är så mysigt att umgås med släkten och familjen. Det är det bästa jag vet, och som jag även tycker är det viktigaste som finns i livet!

Så när vi hade kommit hem och packat upp allt osv. så ställde jag mig och gjorde varma mackor i ugnen åt oss allihop som lunch idag. Det var länge sedan som man åt det och det är så himla gott och väldigt enkelt ju! Och undertiden så sprack det upp på himlen och solen började titta fram igen, jippi!!!!

Så efter att vi hade ätit så gick mormor, morfar och Casper ut i trädgården för att fixa till poolen lite. Så Casper fick först låna grästrimmern (efter dom hade haft den och dragit på gräset runt poolen). Han var så stolt över att få klippa gräset hi hi!

Efter lite gräsklippning och efter att mormor och morfar hade tömt poolen så var det dax att rengöra poolen lite. Då fick Casper använda högtryckstvätten och tvätta på utsidan av poolen. Han var mäkta stolt och riktigt duktig!

Ja, det var allt som hänt idag, än så länge iaf. ha ha! Det kanske händer lite fler saker, vem vet! Casper var duktig iaf. och han ÄLSKAR att hjälpa till ute med mormor och morfar, det är det bästa han vet! Han är duktig min son. Idag är han ingen tiger, men han är min lilla tiger ändå hi hi!

Kram Tess

En perfekt dag med min älskade familj

Idag åkte vi till Nyköping som jag skrev tidigare. Vi åkte till min käre storebror Magnus som stog och jobbade på sin firma. Där var även min svägerska Camilla och Caspers kusin Ronja, så det var kul att se dom. Men tyvärr så kunde man inte prata med dom så mycket, för att dom hade mycket att göra. Det går så himla bra för dom och har massor med kunder och telefonen ringer mycket. Så det är riktigt roligt att det går så bra för dom. För han öppnade ändå sin firma den 1 April i år!

På bara denna veckan så har dom dragit in 50.000kr! Inte illa. Men det är min bror vi snackar om och min svägerska, dom är bra duktiga och flitiga, men dom är ju min familj också he he ;-D. Tänkte visa lite bilder från Manges firma som heter "Z´as maskinservice". Gå in på hemsidan så kan ni se lite mer info. www.zasmaskin.se

Butiken är inte riktigt iordning gjord ännu, dom hann inte göra iordning så mycket förens kunderna droppade in en efter en ha ha ha!

Här är min bror vid kund disken.

Danne och morfar kollar runt lite

Ronja sitter i lunchrummet och äter mat <3

Deras hund Adam var förståss också på plats

Verkstaden

Bakgården, som ni ser så har han en hel del maskiner att både hyra ut och vissa är även saker som han ska reparera

Så här ser entren ut med några gräsklippare/maskiner som han hyr ut

Här hade en kund kommit med sin såg, som Mange skulle "ställa in" (eller vad det nu var ha ha ha)

Ja som ni ser så har min bror en hel del saker att hyra ut och även reparationer av kunders olika maskiner.

Efter vi hade varit där och hälsat på så åkte vi vidare till Gumsbacken, som också ligger i Nyköping. Dom hade nämligen lite "jippo" där och ett litet tivoli och affärerna hade bra erbjudanden på  olika saker mm. Intersport hade ett stort tält som dom satt upp där det var billiga kläder/skor/fritids saker också.

Men Daniel och jag behöver inte köpa något från dom, så att vi stog utanför och tog en varsinn korv med bröd. Där utanför hade dom också någon slags innebandy "tävling"....eller..det var det inte heller. För man tog en bandyklubba som det var hål i längst fram på bladet där man skulle lägga i bandybollen, och så skulle man kasta iväg bollen i nät som var uppriggade. Detta ville såklart Casper pröva. Så här såg det ut hi hi

Sedan efter detta och mormor och morfar hade kollat klart inne på intersport så gick vi vidare till det lilla tivolit som befann sig där. Det var inte så mycket barn som hade kommit dit så Casper slapp ju att stå i kö till karusellen iaf. ha ha!

Sedan blev det lite hoppande i hoppborgen hi hi! Bara skoj =)

Efter lite lotter osv. från detta så gick vi vidare till leksaksaffären. Vi hörde att dom hade ansiktsmålning där inne och det ville Casper ha. Han blev så fin så hi hi! Min lilla tiger <3

Casper tittar sig i spegeln efter målningen hi hi

Så här blev det, visst är han söt min lilla tigerunge hi hi!

Efter allt detta åkte vi hem. Solen hade äntligen kommit fram också, så nu har den lyst hela dagen! Jättehärligt! Så när vi kom hem så började vi nästan med middagen på en gång, det blev så gott som Tacos idag, MUMS! Mormor bjöd på vin o öl till maten, riktigt trevligt faktiskt!

Ja, det är vad vi har gjort idag. Jag ÄLSKAR att vara med familjen och hitta på saker och ting. Släkten är bäst, helt enkelt! Puss på er!

Lite diverse...

Idag regnar det ute! Men det är lite mysigt det med ibland om man sitter ute på altan och så hör man regnet smattra på taket! Men lite komiskt är det iaf. för att igår så fick jag mina solskyddsfaktorer och Aftersun som jag beställt från Oriflame, och så blir det ett sånt här väder idag ha ha ha!

Men jag älskar Oriflames produkter! Dom är dom bästa! Så nu har jag köpt solskyddsfaktor både till Casper och en till Danne och mig och även en Aftersun!

Sedan vill jag bara visa en bild på mormors katt och Caspers undulat Blixten. Jag har säkert berättat att dom två är hur roliga som helst. Man tror ju att katten (Rasmus) och en fågel inte alls kommer överens, eller jaktinstinkten på Rasmus skulle sätta in. Men ICKE! Dom är som bästa vänner. Så fort som Blixen är med till mormor o morfar och Rasmus ska äta mat, så sätter sig Blixten också och ska käka mat precis brevid/framför varandra!

Nähepp nu har jag inte tid att sitta här längre, vi ska åka till min kära bror i Nyköping. Han har ju öppnat en egen firma, Zás maskinservice, heter dom och det går jättebra för dom! Men det är klart, dom är ju från min familj också ha ha ha!

Vi hörs senare

Metartävling idag =)

Idag var det Metartävling i Trosa, som det är varje år på Kristihimelfärd. Det är en tävling som både barn och vuxna kan deltaga i, fast barnen står inte o fiskar lika länge som dom vuxna. Barnen tävlar mellan kl 10:00 - 12:00.

Vackert väder hade vi idag, det var nog första gången sedan Casper började tävlingsfiska (han var 2 år då han började tävlingsfiska). För innan har det varit både lite regnigt och mulet och kallt. Och idag var det sol och varmt, ibland gick solen i moln men det var ändå väldigt skönt i jämförelsevis med dom tidigare åren.

Vi kom nästan en timme tidigare så att vi fick bra parkering och kunde anmäla Casper och ta bra platser. Men det var faktiskt mycket folk nere vid hamnen redan då! Man blev lite chockad över att det var så många, men troligtvis så kom folk ut tidigare pga. det härliga vädret!

Visar dagen med bilder och berättar mer:

Här har vi precis kommit och anmält oss och jag sätter på Caspers flytväst.

En förväntansfull fiskare. Här har vi tagit vår plats och börjar att förbereda metspöna

Caspers kusin Thea var också med och tävlade

Kusin Emma var självklart också med hi hi

Tog en bild över ån, det är ju så mysigt och fint i Trosa! En romantisk liten stad =)

Här sitter gänget och laddar inför fisket!

Casper fiskar! Vi fick jättemycket fisk när startskottet hade gått! Riktigt roligt!

Ja som sagt, lite fisk blev det hi hi!

Åh hej och hå och ut med linan hi hi!

Här är barn (och föräldrar) i full gång med fisket. Nästan hela bryggan var full (syns inte på kortet)

Åt andra hållet såg det ut såhär med en massa fiskare hi hi

Casper tog en paus från fisket efter ett tag, och gick med mormor till ett loppis som var i närheten. Där hittade han den här "pangaren" som mormor köpte till honom.

Tiden gick fort! Och så var klockan helt plötsligt 12:00 och det var dax att sluta fiska. Så här mycket fisk fick Casper i sin påse!

"YES" sa Casper! Han var nöjd över sin fångst i tävlingen!

Här håller vi på att packa ihop och gå tillbaka till fisketälten där dom tar in fisken och ska väga den.

Här står jag och Casper i kö för att lämna in fisken för viktkontroll.

Caspers fisk fångst vägde 730 gram. Så efter vi kollat vikten så gick vi och tog oss en varsinn korv med bröd och dricka och satte oss och tog det lugnt. Det var ju ändå en timme kvar till prisutdelningen var (kl 13:00). Så vi satte oss ner på en parkbänk och åt våra korvar och vilade våra ben lite (eller iaf. jag). Undertiden fick jag av Thea och Casper jättefina söta blommor som dom plockade i gräset när dom ätit upp sina korvar. Söta eller hur hi hi!

Dessa två är också söta, Casper och mormor! Puss på er <3

Gulliga kusinen Thea <3

Här har vi ett glatt gäng Emma, Casper, Thea och morfar står bakom.

Här börjar det dra ihop sig för prisutdelning hi hi! Så mormor, Casper, Thea, moster, Emma och Matte satt på "första parkett" he he.

Emma och Thea har fått sina medaljer. Dom hade 910 gram var och hamnade på 18:e plats av 70 st barn

Här är Casper med sin medalj! Han hamnade på 22:a plats av 70 tävlande! Inte så illa =) Sedan efter han gått ner från prispallen så fick han även välja ett fiskedrag också (det fick alla barn göra när dom fått sin medalj och blivit uppropade)

Här är han med medalj och sitt fiskedrag

Här har vi våra duktiga fisketävlare! Hi hi

Efter allt detta så åkte vi hem. Det var en riktigt mysig och rolig förmiddag! Helt underbar! Men vad är bättre än att vara med sin familj och se glada leenden och höra glada skratt från både vuxna och barn!

Kram Tess

Casper har fått sitt nummer nu!

Nu har posten kommit till oss! Den kommer alltid så himla sent! Men idag fick Casper post. Han blev överlycklig hi hi! Alla barn gillar ju att få post! Denna gången var det ett stort kuvert från Minimaran! Han öppnade kuvertet ivrigt och i det så fanns hans nummer som han ska sätta fast på sin t-shirt när han ska springa och så var där andra info blad till oss föräldrar. Så nu har vi allt och vet om vad som gäller.

Tycker att det är jättekul att han ska springa. Han längtar själv till att springa också hi hi! Casper ska springa kl 10:20 stog det hi hi!

Här är hans lyckonummer =)

Kram Tess

Åkte och handlade lite...

Efter tvätten var färdig och jag hade hängt upp det för tork så hade jag lite "överskottsenergi" och åkte till Centrum. Kollade i olika skobutiker på gympaskor till Casper, hans gick ju sönder i helgen. Jag har redan varit och kollat förut men dom hade inte några som jag fastnade för. Men idag så gick jag in på DinSko och fann ett par gympaskor som jag köpte.

Dessa blev det.

Sedan gick jag vidare och kollade i andra butiker och provade lite kläder osv. Det är faktiskt ganska skönt att gå själv och strosa lite och titta i butikerna. Men jag köpte faktiskt en sak till mig själv som jag ska ha på mig på mitt bröllop. Och det är lösögonfransar! Jag ska ha mina linser på mig den dagen vi gifter oss och så kommer jag sätta på dessa lösögonfransar.

Sedan satte jag mig på ett kaffé och tog mig en ost och skink baguette och dricka. Det blev min lunch innan jag åkte hem igen.

När jag kom hem så var jag bara hemma i ca 10 minuter, för sedan var det dax att hämta min älskade son hos dagmamman =) När vi kom hem så testade han sina nya skor och han ÄLSKADE dom, dom passade perfekt!

Nä nu ska jag snart ta och kolla vad vi ska ha till middag idag. Men vi hörs senare

Tvätt och packningsdag

Idag håller jag på att tvätta lite kläder som vi ska ha med oss ikväll när vi åker till Trosa. Vi ska vara i Trosa hela helgen, kommer hem på söndag igen. Casper ska tävlingsfiska imorgon i hamnen i Trosa som han har gjort varje år sedan han var 2 år =) Det ser han jättemycket framemot!!! Han älskar ju att fiska, precis som jag och Daniel också gör hi hi!

Så det är lite tvätt och packning som gäller idag. Vi åker till Trosa när Daniel slutat jobbet ikväll så att vi slipper åka iväg så tidigt härifrån imorgon bitti. Tävlingen börjar nämligen kl 10:00.

När jag hämtat Casper från dagmamman så kommer vi nog att gå ner till Tivolit en stund. Dom kom igår och byggde upp allt. Så det blir nog att vi går dit och kanske tar lite lotter och att han får åka någon karusell =)

Ja det var nog allt för mig just nu.

Ska ta och sätta mig i solen och drömma mig bort en stund medans jag väntar på att tvätten ska bli färdig hi hi!

Kram Tess

Inte så mycket som hänt idag...

Idag har det inte hänt så mycket. Gick och lämnade Casper hos hans dagmamma kl 9.00. Efter det så gick jag hem och åt lite frukost, jag kan nämligen inte äta direkt när jag kommit upp ur sängen, det måste gå en stund. Så efter frukosten så tog jag pendeln in till centrum, för jag hade lite bankärenden att göra.

Så efter jag varit på banken så gick jag runt och kollade runt på lite gympaskor till Casper. Hans gympaskor gick sönder för några dagar sedan och behöver ett par nya nu inför "Minimaran" . Men dom hade inte så många gympaskor som jag tyckte om och dom hade inte många gympaskor i övrigt åt barn, det var mycket tygskor och andra "sommarskor". Men vi får åka til någon annan affär senare och titta, så att Casper kan vara med själv och pröva ut några också.

Efter detta fick det bli en liten lättare lunch vid McDonalds, det blev en cheeseburgare och en milkshake. Så mumsigt så hi hi! Sedan tog jag pendeln hem till min älskling som hade tagit en liten sovmorgon. Vi tog det lugnt och Danne hämtade Casper från dagmamman. Strax efter det blev jag så jäkla trött!!. Natten har inte varit den bästa. Casper kom in inatt till oss för att han hade haft en mardröm. Jag kan ju säga att min son ligger INTE still när han sover, så därför var jag lite extra trött idag. Men jag tog mig en liten tupplur på eftermiddagen. SKÖÖÖNT!

Idag så var min sambo väldigt gullig, han gjorde middagen hemma idag! Jag hade verkligen ingen ork eller lust att stå vid spisen. Så idag blev det spagetti och köttfärssås! Blev så gott så :-D

Nähe nu har jag nog babblat klart om min ganska så sysslolösa dag. Men jag bjuder på några bilder från igår då solen sken och jag och Casper var ute och sparkade lite fotboll!

"YES" skrek Casper när han gjorde mål ha ha

Här är vi påväg hem.

En härlig bild på alla träden som nu har fått blad vid lekparken.

Kram Tess

Anmält Casper till Minimaran i Stockholm!

Nu har jag precis anmält Casper till att springa i Minimaran i Stockholm! Hans kompisar Philip och Ida ska också springa där! Det är den 31 maj och dom springer 1080 meter.

Loppet startar på Östermalms Idrottsplats som ligger ett par hundra meter från Olympiastadion. Arenan får nytt konstgräs till 2009. Före start är det gemensam uppvärmning alla.
Vid målet i Stockholms Olympiastadion väntar åskådare som hyllar samtliga Minimaran-hjältar.
Den här dagen är alla som fullföljer loppet en vinnare!

Vätskekontroll är viktigt!

I Minimaran behandlas samtliga fullföljande som segrare. Vid målet får du loppets T-shirt och en elegant medalj. Dessutom bjuds du på dryck, frukt m.m.

Kartan hur dom springer:

Så nu har jag en väldigt "laddad" liten kille som vill springa helst idag, säger han  ha ha!

Kram Tess

Varit på "Bussens dag" idag =)

Imorse när vi åt frukost så ringde Caspers kompis Philip och undrade ifall Casper kunde komma hem till honom och leka efter vi käkat frukost. Och det ville Casper, och så blev det bestämt. När dom hade lagt på luren igen, så gick det inte mer än 5 minuter så ringde Marie upp (Philips mamma). Hon sade att hon hade fått höra att det var "Bussens dag" idag inne i Handens bussgarage. Detta tyckte vi båda lät spännande, så vi bestämde oss för att åka dit!

Så efter vi ätit upp så gjorde vi iordning oss och gick till Marie o Philip (Östen och Ida ville inte följa med). Så Marie hämtade sin bil och så åkte vi dit!

Det var superkul att vara där! Ungarna var ju som i paradiset ha ha ha! Dom är ju pojkar, och dom älskar allt som har en motor! Det var både nya bussar och väldigt gamla bussar på plats. Man fick verkligen kika på bussarna, både i dom och under dom ha ha!

Philip och Casper! Bästa kompisar!

Dom fick även sitta och "leka" chafför och tuta och ha sig på bussarna! Detta var ju förståss väldigt roligt!

Det var spännande o se var motorn satt på bussen också

Här är en gammal buss

Casper pratar med han som äger den gamla gula bussen he he

Inne i bussen

Här har vi en annan gammal buss!

Min sötnos på den röda gamla bussen

Busschafför stolen

Här sitter Casper i en "nyare" buss som brukas i dagsläget. Här får han också vara chafför

Lite runt ikring

Casper står och är modell hi hi

Våra coola grabbar poserar ihop!

Här fick man testa hur det var att krocka! Det prövade aldrig vi!

Här är vi på bussen som skulle in i garaget och tvättas. Det tyckte våra grabbar var roligast!

Här börjar tvättningen (fick inga bra bilder på det)

Grabbarna som tyckte att "tvätt åket" var toppen!

Efter detta så gick vi och tog oss en varsinn korv med bröd och köpte dricka! Man blir lätt hungrig och törstig när  solen skiner och man har två energiska grabbar som tycker att livet är toppen ha ha ha!

Casper klättar efter han hade ätit färdigt sin korv

Sötnosen <3 Observera att Casper har en silvrig SL tatuering på höger underarm hi hi!

När alla hade ätit upp och gått på toa osv. så gick vi runt lite mer.

Här hoppar Casper ur en buss ha ha ha!

Sedan fick dom pröva att sitta i Trafikledningsbilen också! Inte illa för små grabbar inte hi hi!

Casper spanar

Vi ställde oss i kö till att barn fick köra små bussar själv och ta egna "körkort" hi hi! Det var väldigt skoj!

Glad över att ha fått busskörkort ha ha! Alla barn som körde dessa små bussar fick "busskörkort" hi hi!

Philip körde också

Efter detta sprang både Casper o Philip till en buss och lekte. Casper ville sitta och vara chafför en sista gång

Sedan åkte vi bussen som tvättas en gång till innan det var dax att åka därifrån. Dom stängde kl 15 nämligen. Det har varit en toppen dag! Det tyckte vi allihop! Vädret var ju perfekt, och man känner att man fått lite mer sol i ansiktet idag hi hi.

Efter vi hade varit där så åkte vi bara till COOP för att handla lite, Marie och jag behövde lite varor att handla hem. Sedan så skjutsade hon hem mig så att jag slapp gå med kassarna från deras parkering och hem till mig. Casper ville leka med Philip hemma hos dom, så han följde med dom i bilen hem till dom en stund.

Så jag kunde fixa med middagen ifred, det blev torsk i ugn med potatis och sås. När det var färdigt så gick jag och hämtade hem min prins! Och nu har vi ätit färdig och i stort sett väntar in Schlagerkvällen med lite gottis och myspys!

Det var allt för mig just nu! Hoppas att ni också har haft en lika trevlig och rolig dag som vi haft!

Kram Tess

Bakat muffins i mina nya muffinsformar!

Igår kväll så fick jag ett "ryck" och ville baka. Då kom jag att tänka på mina nya hjärtformade muffinsformar i silicon från Wilton som jag fick av "syrran" i födelsedagspresent. Dessa ville jag pröva, så det gjorde jag!

Här är formarna diskade och så är det min HÄRLIGA muffinsreceptbok som ligger där också!

Det fick bli "vanlig" muffinssmet, inget med citron eller choklad.

Gjorde ingen stor sats smet för att jag visste inte om formarna skulle funka bra eller ej.
Så in i ugnen i några minuter och sedan var det klart! Se så fina dom blev hi hi!

Dom lossade direkt när man skulle ta ur dom ur formarna! Jättebra! Blev riktigt glad, man har ju varit lite "skeptisk" för dessa silicon formar osv. men dessa funkar hur bra som helst *ler stort*

Och som ni förstår (dom flesta som känner mig iaf.) vet att jag inte stannade där.....jag gjorde en jordgubbsglasyr också och satte på olika strössel på muffinsarna!

Så dessa är mina "kärleksmuffins"! T.o.m Danne smakade en hi hi (han äter ju inte annars fikabröd/godis)! Men dessa blev supergoda! Och jag kommer definitivt att använda dessa formar igen! Hur bra och såååå söta! (Tack "syrran" för dessa)

Ha det bra!

Kram Tess

Har gjort choklad crossianter!

Igår så var vi ju iväg och storhandlade. Då fann Daniel en burk med crossiant deg med choklad bitar i. Så till lunch idag så ställde jag mig och bakade dessa crossianter! Åh dom var himelskt goda! Detta måste ni pröva någon gång! Dessa kommer jag att köpa fler gånger.

Nu har vi varit och STORhandlat!

Nu har vi kommit hem från City Gross i Kungens Kurva och "stuvat" in allt i kylen och frysen. Nu har vi mat så det räcker och blir över på ett bra tag ha ha ha! Det känns ganska skönt faktiskt!

Så här såg vårat bord ut när vi hade packat upp allt på det och innan vi lagt in det i kyl/frys/skafferiet.

Fann även en gammal "klassiker" läsk som jag bara var tvungen till att köpa. Till dom som kommer ihåg Loranga! Hur kul som helst!

Det här såg rätt spännande ut! Det är choklad crossianter som man enkelt gör själv och in i ugnen. Då måste man ju faktiskt testa. Jag älskar att äta varma färska crossianter och det kan ju inte bli helt fel med choklad i dessa hi hi!

När vi gick i affären så hamnade jag på den "Amerikanska hyllan" och då hittade jag lite saker som jag ville pröva. Fluff marsmallows med jordgubbssmak har jag aldrig köpt förut, har endast köpt Fluff original tidigare. Och jordnötssmör tycker jag kan vara gott, både på smörgås och även i bakning.

Macaroni and cheese, är ju bara ett måste till att pröva också. Den är ju så populär bland amerikanerna, så hoppas att den är god!

Det är så stort och luftigt att gå där på City Gross, det är riktigt "skönt" att gå där. Till och med riktigt kul anser jag! Jag köpte även ett paket KESO äpple päron vanilj som "ALLA" snackar om och är så god! Nu köpte vi den också!

Kolla in dessa söta flingorna! Kunde inte motstå att köpa dessa heller ha ha ha! Som ni märker så har denna affären så mycket olika produkter som man bara "måste" pröva! Tänk en romantisk frukost på sängen med er käresta och servera dessa hi hi!

Så oj oj oj vad mat vi har nu! Det är bara att komma över, vi har maten ha ha ha =)

Sköt om er mina vänner!

Kram Tess

Idag har vi köpt vigselring, halsband och lite kläder...

Idag har den roligaste dagen inom shopping på ett tag! Idag har vi nämligen köpt min vigselring hi hi! Vi gick runt och tittade i olika guldaffärer och tillslut så fann vi en ring som var perfekt! Tyvärr så kommer jag inte lägga upp bild på ringen här, då många av släktingarna kollar min blogg dagligen, dom får se när den stora dagen kommer he he!

Efter vi hade köpt ringen så gick vi och handlade lite kläder som Danne ska ha på sig på bröllopet, så stilig karl jag har =)  När vi hade gjort det så blev jag hungrig, så vi lunchade på McDonalds! När vi hade laddat "batterierna" där så gick vi tillbaka till Guldfynd.

Jag fick ju en rabatt kupong på 30% av Guldfynd när jag fyllde år. Så då gick vi dit och tittade. Åh vad man hade beslutsångest!!! Det finns ju så mycket fint där inne. Men det blev tillslut ett superfint halsband (att ha till brudklänningen kanske...?)

Så här ser det ut, visst är det tjusigt!

Nu ser man inte "blinget" som man annars ser.

Efter inköpen så var det dax att åka hem och hämta Casper hos dagmamma Eva (Rigmor var ledig idag). Så när vi hämtat honom så åkte vi och storhandlade, men det kommer upp i ett nytt inlägg.

Kram från en lycklig Tess

Har beställt EKO lådan igen!

Hej allihop!

Idag har det inte hänt så mycket hemma hos oss. Bara gjort det vardagliga och timmarna har flytit på som vanligt! Men allt känns mycket lättare nu när vi var iväg i helgen! Man verkligen "laddade" batterierna och att Daniel och jag fick tid själva för varandra! Man svävar fortfarande på små rosa moln nu efter helgen he he!

Idag såg jag att det började tryta i fruktkorgen igen, och frukten här nere i lokal butiken är inte bra alls. Frukt vill man ju ha så färskt och frächt och HELST ekologisk! Så nu har jag beställt en fruktlåda från Ekolådan. Förra gången jag beställde så var det en blanding på både frukt och grönsaker, men nu vill jag bara ha en frukt låda!

Dom tar frukt som är för säsongen och det är 6 olika sorters frukt man får. Lådan väger mellan 4,5 - 6 kg. Allt detta med hemleverans för 225:- så v.22, på fredagen får jag hem det till dörren. Ska bli spännande och se vad det blir för frukt hi hi!

Caspers helg!

Nu när jag har berättat lite om våran helg, så måste jag ju även berätta och visa lite vad Casper har gjort i helgen he he!
På lördagen så åkte nämligen mormor, morfar och Casper till Skansundet vid Hölö för att fiska strömming. Dom ville kolla ifall fisken hunnit komma in än.

Casper hade längtat länge efter att få fiska, så han var överlycklig över att äntligen få fiska! Det var många som redan var där på bryggan och fiskade. Dom som stog längst ut på bryggan fick fisk på i stort sett varje kast, men dom flyttade ju aldrig sig ifrån där heller, så Casper fick stå lite längre in på bryggan. Men det gick bra ändå! Det fanns fisk och han blev jätteglad!

Här är min storfiskare!

Morfar och Casper

Fiskfjäll var inge trevligt att få på händerna tyckte Casper!

Så mycket fisk i hinken fick Casper hi hi!

Här har han nyligen tvättat av händerna i vattnet för att få bort all fiskfjäll

När han kom hem till mormor och morfar så hämtade han en kudde och lade sig på golvet på altan! Det tar på krafterna att vara en storfiskare he he!

Sedan lite senare så gav han katterna fisk! Ingen av oss äter strömming (orkar inte rensa dom små fiskarna med deras små ben osv.) så vi ger katterna strömming och fryser in i portionspåsar. Men han var såå glad!

Snart kommer ju även fisketävlingen upp i Trosa, så det ser ju Casper fram emot nu!

Kram Tess

Den underbaraste helgen på mycket länge!

Åh vad vi har haft det bra! Det har varit helt fantastiskt! Det började med att vi i fredags åkte till Trosa för att lämna Casper hos mina förälrar som skulle vara barnvakter (som jag tidigare skrivit). Det var lite jobbigt att lämna min prins och åka därifrån, men jag vet ju att han har det toppen bra. Men vi har så sällan barnvakter så man är liksom inte "van" att göra saker själv, utan barn. Men det lugnade sig efter ett tag he he.

Lördagen:

Jag vaknade ganska tidigt på lördags morgonen. Satte mig framför datorn en stund och ringde till Casper och hörde hur han hade sovit den natten (det hade gått jättebra). Vi tog det lugnt på förmiddagen. Började senare att packa våra kläder och det vi skulle ha med oss. Sedan åkte vi runt kl 15 hemifrån oss. Vi stannade först vid Kista centrum (eller om det är gallerian) för att jag behövde handla lite från Apoteket innan vi for vidare till hotellet.

När vi väl var framme så checkade vi in och gick upp på vårat rum och lastade av våra saker. Sedan gick vi till bilen och lade i lappen om parkeringstillståndet som vi fått av receptionisten. Efter det så gick vi till McDonald´s som låg precis brevid Ibis hotell och köpte hambörjare mm. och tog med oss upp det på vårat hotell rum.

Vårat hotell

McDonald´s låg brevid

Här sitter vi och ska äta lite på vårat rum

Daniel såg en "rolig" sak på bokningspappret. Nämligen att jag är Mr. Zetterberg Therese he he

Efter att vi hade käkat så duschade vi och gjorde oss iordning för utgång hi hi. När vi var färdiga så ringde Daniel till en av sina kompisar som kör bärgare. Så det slutade med att det blev bestämt att vi skulle bli hämtade utav Dannes kompis Janne som skulle köra in oss till gamla stan. Han skulle komma till oss inom 40 minuter efter det att dom pratat klart. Då passade vi på att ta oss en varsinn öl och bara ha det gott!

Min snygga älskling!

Jag

Visst är vi söta ihop hi hi!

Skål skål!

Det är du och jag föralltid <3

Kul o spexa lite framför kameran också, visst är jag en söt kines he he =)

Efter lite fototagningar inne i hotellrummet så gick vi ut i solen medan vi väntade på att bärgaren skulle komma! Passade ju även på att fota lite där med. Vi älskar ju att fota (som ni nog vid det här laget har förstått)

Här är resturangen i vårat hotell

Mitt hjärta!

Jag är cool ha ha!

Vi i solen!

Här är våran skjuts till gamla stan. Det är Janne som skjutsar in oss. Lite lyxigt faktiskt, och himla snällt utav han att kunna skjutsa oss!

När vi var framme i gamla stan så var det till att leta efter resturangen. Vi hittade inte först och vi frågade en massa folk och dom visste inte heller. Gamla stan är ju relativt stort med många små gränder hit och dit. Men till slut så hittade vi Kaffegillet. Det låg mittemot stor kyrkan! Det var ett jättemysigt ställe!

När vi var därinne så gick vi och satte oss i 1300-tals valvet under jorden. Man gick ner för en brant och smal trappa. Det var jättehäftigt faktiskt, och jätte härlig stämning med tända ljus osv. Jag tog in en cider och Danne en öl. Och så beställde vi varsinn plankstek. Det var supergott och så himla romantiskt vi hade det!

Här är ett av alla "små rum" som fanns under marken

Trappan ner

En sköld med svärd bl.a satt på väggen

Danne tittar i menyn vad han ska äta

Jag som väntar på maten

Daniel och jag tillsammans!

Våran goda mat!

Kocken på stället! Himla trevlig och duktig kille!

Ägaren på Kaffegillet! Så jäkla trevlig och snäll människa! Får se om Daniel ska fixa hemsida åt Kaffegillet. Dom skulle höra av sig. Danne ska först maila ägaren lite bilder som Danne tog.

Jag behövde inte betala det som gick över presentkortet. Vi fick middagen och drycken helt gratis!

Efter vi hade pratat lite med ägaren där och tackat för oss och en god mat så ringde Danne till en annan kompis som också är bärgare, Micke heter han! Han sa att han kunde hämta upp oss om en liten stund! Så himla snällt! Så undertiden vi väntade så gick vi ner till vattnet och tog lite fina bilder där också!

Kärlek!

Här kom våran "taxi". Lite dålig bild men men...jättesnällt av Micke att skjutsa oss tillbaka till hotellet!

När vi kom till hotellet så gick vi till Statoil som låg där för att köpa en cocacola och chips att ta med oss upp på rummet. Så när vi kom upp så tog vi en grogg på rummet (jag hade tagit med mig en bacardi limon).

Skål!

Efter ett tag så gick Danne ut för att röka, och jag kände att jag började bli lite småsugen på något. Jag ville inte ha chips, utan jag var mest sugen på cheeseburgare från McDonalds. Men jag tänkte att äsch dit orkar jag inte gå, för man var ganska så seg ändå. Men när Daniel kom upp på rummet igen, gissa vad han hade med sig!!! Han hade med sig 4 st cheese hamburgare och en stor chokladmuffins! Snacka om att man är lika hi hi! Han är allt bra min älskling!

Efter att vi hade käkat och mumsat i oss ordentligt så lade vi oss! Vi sov så skönt i sängen! Underbart! Var lite sega på morgonen, men gud vad jag har längtat till hotellfrukosten hi hi! Ingen frukost är godare än hotellfrukostar! Vi gick ner där runt kl 10.

Min frukost. Filmjölk med myssli, smörgås med både ost,korv o gurka. En kopp varm choklad, en bit brieost med sylt på,och ett kokt ägg med kavjar. Tog även ett glas med äppeljos efter detta! Observera min "fina" våffla på tallriken till vänster som jag gräddade ha ha ha!

Min andra hälft!

Det var i stort sett allt som hände i helgen! Det var sååå underbart! Jag älskar dig Daniel!!!!

Nu ska vi ta och åka hem från mina föräldrar! Nu har vi hämtat våran lilla prins som haft det så bra hos mormor och morfar!

Vi hörs!

Kärlek och romantik idag <3

Idag är äntligen den dagen som jag längtat efter! Nej, vi ska inte gifta oss idag ha ha ha (men snart så)! Nä, idag så ska vi checka in på hotellet och sedan gå ut och äta middag på Kaffegillet i gamla stan!

Ska om en stund ta och packa ihop våra saker som vi ska ha med oss till hotellet och sedan åka till hotellet. Där kommer vi att göra iordning oss och ha det mysigt på rummet innan det är dax att ta sig in til gamla stan. Får se om vi tar pendeltåget in eller så kunde en av Daniels kompisar skjutsa in oss.

Ska bli spännande och se vad det är för resturang. Lite vet jag ju om den, att den har ett "valv" som är antingen från medeltiden eller så har dom byggt den i "medeltids anda". Men däremot så får vi se hur menyn ser ut, vad det är som dom serverar he he! För det vet inte jag, detta resturangbesöket vann ju jag förra lördagen på Stulen barndoms lotteri, så det får bli en överraskning =) Men vad man har läst av betygen från dom som besökt resturangen så är det jättebra och alla har varit supernöjda!

Kommer att uppdatera mer sen med bilder och info om våran romantiska helg hi hi! Tänk vad bra man har det ibland hi hi!

Ha det så gott mina vänner! Ta hand om varandra och vårda kärleken hi hi!

Idag ska vi...

Vilket härligt väder vi har idag (igen) hi hi! I morse så gick jag och lämnade Casper på kyrkans barntimmar, hans dagmamma hämtar han där sedan kl 11:30. Sedan kommer vi att hämta honom hos Rigmor (dagmamman) kl 14 och åker direkt ner till Trosa, till mina föräldrar.

Dom ska vara barnvakt i helgen, då jag och min älskling ska ta vara på varandra och bara mysa och ha det gott! Vi tycker att det är viktigt att "vårda" förhållandet och göra saker tillsammans utan att barn finns med i bilden.

Det är inte ofta vi har barnvakter, det är kanske en gång/år. Annars vill vi göra saker tillsammans som familj, men IBLAND vill man bara vara "man och kvinna" och inte "mamma och pappa", ni förstår nog vad jag menar.

Så vi åker ner till Trosa idag och kommer att stanna på middag, men efter det så åker vi hem. Det kommer att kännas konstigt att inte ha Casper med sig..kommer säkert att gråta en skvätt, men jag vet att detta är nyttigt också. Och så kan jag ju bara ringa och höra hur han mår osv.

Så vi kommer tillbaks hem ikväll, jag och Danne. För vi ville vakna imorgon utan att behöva tänka på att åka till Stockholm om vi hade sovit över hos mamma. Imorgon är det bara att åka till hotellet och checka in och börja dagen så för att senare gå på resturang och äta hi hi! Hoppas att det är lika fint väder imorgon som det är idag!

Nä nu ska jag ut i solen lite till!

Sköt om er!

Kram Tess

Två castings till dom som är intresserade!

Idag fick jag mail om att två olika tv programm söker folk. Kanske något för dej?

TV 4 söker personer för andra säsongen till matlagningsprogrammet "Halv åtta hos mig".

Så här står det:

I varje avsnitt möts fyra nya deltagare som ska bjuda varandra på middag och därefter betygsätta varandras kokkonster. En av deltagarna utses sedan till veckans kock och vinner fina priser Låter det spännande? Läs då vidare, så kan det bli du som blir veckans kock och ägare till finfina priser.

I matprogrammet Halv åtta hos mig möter vi varje vecka fyra nya deltagare - i en ny del av landet. Under en säsong kommer vi att möta allt från grevar och arbetslösa till inflyttade och "riktiga" nollåttor. Sommargäster, fiskargubbar och andra öbor på den lilla ön Åstol i Bohuslän, eller "nära grannar" med tio mil emellan husen i Norrland. Alla veckans fyra kockar har sin egen bjudning (hemma hos sig), där varje litet moment är lika viktigt som helhetsintrycket. Vi får se när de presenterar menyn, höra de andras förväntningar, följa med när de rätta råvarorna skall samlas in, under dukning, matlagning, fördrink och middag. Efter middagen betygssätts värden av gästerna efter betygskalan 1-10.

I programmet möter vi recept, råvaror, hem och deltagare från hela landet, en möjlighet att knacka på dörren och göra ett hembesök i drygt trettio svenska hem, och till sist - en tävling där det koras en ny vinnare varje vecka.

Intresserad? Maila då: [email protected]
I ansökan vill vi förutom namn och adress ha:
- Ett foto av dig.
- Några bilder på ditt hem.
- En beskrivning av dig själv.
- Förslag på vilken mat du helst skulle bjuda på.

Det andra tv projektet är ett nytt programm som ska sändas i kanal 5. Dom söker besökare till Ullared i sommar.

Så här står det:

Strix och Kanal 5 letar efter besökare till inspelningen av Ullared

I sommar drar inspelningen av "Ullared" igång, det är en samproduktion mellan Strix Television, Kanal 5 och Gekås Ullared. Nu letar vi efter Dig som ska besöka varuhuset och campingen under vår inspelning (22 juni - 26 juli).

Vi är intresserade av såväl den inbitna entusiasten som förstagångsbesökaren. Är du intresserad och ska till Ullared så hör av er till kanal 5 för mer info.

Det var allt för mig just nu!

Kram
Tess

Sugen på fika?

Idag när jag gick till affären för att handla till middagen, så gör man ju det "klassiska misstaget". Man går till affären när man är hungrig!! Då kommer man hem med antingen helt andra saker än vad man hade tänkt köpa, eller så tar man ner fler saker i korgen he he!

När jag hade plockat på mig mjölk, en limpa skogaholm, fläskkotletter och svampsås så gick man tillbaka till det där "förbjudna" stället dvs. bull/bak stället hi hi! Jag var bara "tvungen" att köpa mig något!

Så här blev det när jag kom hem ha ha!

En munk med jordgubbsglasyr och strössel, mums!

Kram Tess

Hemmagjorda köttbullar och lite dans på dansmattan hi hi!

Hej!

Förlåt att jag inte skrev någonting igår, jag orkade bara inte. Har fortfarande en ganska envis förkylning tyvärr...får se när den vill gå bort helt.

Igår så gjorde jag någonting som inte jag gjort på länge, jag gjorde närmligen hemmagjorda köttbullar! Jag ska försöka börja med det igen. Jag gjorde mycket sådant förr och frös in. Men sedan blev man "bekväm" i att bara köpa en förpackning färdig på affären. Men nu ska här bli andra bullar....jag ska köpa upp mig på lite köttfärs och göra egna köttbullar, då vet jag vad som är i dom och det är inte fabrikat!

Jag kan ju säga att det finns inte en enda köttbulle kvar efter gårdagen hi hi! Casper ÄLSKADE mina köttbullar! Han sa " dom här är dom godaste köttbullarna jag någonsin ätit!"
Bättre betyg kan man ju bara inte få hi hi!

Innan maten var färdig, så tog jag och Casper oss en liten "aptitretare"! Jag blev så himla sugen på mozzarella med tomat, basilika och lite aromat! Det är så himelskt gott!!!

Efter maten så ville Casper pröva sin nya dansmatta. Det är en matta som man ska plugga in en sladd i TV:n så kommer det upp hur man ska dansa och vilka pilar man ska trampa på för att dansa och få poäng. Det var faktiskt ganska så svårt, för även jag provade den (börjar bli för gammal ha ha ha)

Idag ska jag kolla upp vad jag exakt har kvar att köpa/göra inför vårat bröllop, sedan ringa pastorexpeditionen och så ska jag fixa lite här hemma. Ska ta hand om min tvätt och sedan gå och handla lite innan min son ska hem från dagmamman. Men vi hörs senare!

Ha en bra dag i solen!

Kram Tess

Har ändrat destination på smekmånaden...hi hi!

Nu har vi bestämt oss ang. smekmånaden. Innan har vi ju sagt att vi ska till Venedig, men det är ändrade planer på det. Jag hittade nämligen kryssningar i väst karibien istället hi hi! Så det ska vi åka på! Har tittat runt lite och hittat en resebyrå som säljer sådana kryssningar.

Nu har vi hittat en Västra karibien kryssning i 7 nätter! Båten åker från Miami (köper endast flygstolen dit) och kliver på båten där. Så här kommer kryssningen att se ut:

Upptäck fantastiska Karibien på denna underbara 7-dagars kryssning från Miami med Royal Caribbean.

Såhär går båtturen

Miami, Florida   16:30
Dag 1  Kryssning
Dag 2  Labadee, Haiti
Dag 3  Ocho Rios, Jamaica
Dag 4  George Town, Grand Cayman
Dag 5  Cozumel, Mexico
Dag 6  Kryssning
Dag 7  Miami, Florida

Följande INGÅR i resans pris:
Kryssning med plats i dubbelhytt, samtliga måltider ombord, underhållning och aktiviteter ombord, dricks, skatter och avgifter. Alla faciliteter står till din disposition och de flesta ingår i priset.

Bilder på kryssningsfartyget!

En av alla hytter

Bilder på första stoppet, Labadee Haiti

Ocho Rios, Jamaica

George Town, Grand Cayman

Cozumel, Mexico

Simma bland delfiner kommer jag att göra hi hi!

Ja vad ska man säga....hi hi! Man tappar ju andan bara man ser på bilderna he he! Men detta har vi och se framemot. Vi varken hinner eller kan åka iväg nu i sommar, men nästa sommar kanske hi hi! För resan är faktiskt inte så himla dyr som man kanske kan tro att den är.

Kram från Tess som läääängtar sig bort till värmen!!

Idag kom min syrra Linda på middag!

Idag har vi inte gjort mycket alls här hemma! Casper hade feber inatt och det blev inte så mycket sömn. Men dagen har flytit på bra ändå. Casper var feberfri hela dagen (skumt)! Var bara och handlade lite och sedan kom min syrra Linda hit på middag efter jobbet! Danne skulle titta på hennes gamla dator för att se ifall han kom åt hennes gamla mail, för hon behövde komma åt ett specifikt mail, och då passade vi på att bjuda henne på middag också, hi hi!

När hon kom så fick jag presenter av henne! Födelsedagspresenter hi hi! Så gullig hon är! Jag fick Engelska goda kakor med vit choklad och hallon, sedan fick jag 12 st silicon formar (muffinsformar) som är som hjärtan från Wilton och sedan fick jag lite te i en söt burk, det är ett te med gräddkola smak och det är ett av Lindas favorit teer. Gulligt va?! Jag blev jätteglad!

Middagen idag bestog av kokt potatis och stekt sidfläsk och gräddsås! Och jag tror att dom gillade det iaf. (hon sa det åtminstonde he he) Det var jättetrevligt att ha Linda här! Hon åkte hem runt kl 20. Vi planerar även en middag hemma hos henne o matte någon gång här i sommar! Det ser vi väldigt mycket framemot!

Här är mina presenter =)

Ha det så bra! Vi hörs!

Kram Tess

Fixat lite på ballkongen!

Fick lite inspiration av min "syrra" Linda när hon hade fixat på sin ballkong! Så då fixade jag också lite på min ballkong! Jag planterade om mina örter i en korg, men det är bara temperärt (stavning?) för min pappa ska bygga en "låda" som jag ska ha min örter i senare i sommar.

Tog även ut en byrå som vi ändå inte använder inne, just för att kunna ha trädgårdshandskar och andra mindre trädgårdsverktyg i den.

Mina kryddörter och smultron!

Kartongen som står där är full med STORA plastsäckar, den står där bara tillsvidare!

Då har man iaf. varit lite duktig idag och gjort någe nytta hi hi!

Kram Tess

Mumsat på Lindt choklad...

Åh vad god mörk choklad Lindt har!!! Fick två chokladkakor av min älskade "man" igår <3

En med apelsin och en med hallonsmak! Det bara smälter i munnen hi hi!

Tack älskling, du är bäst <3

Kram Tess

Lite seg och har lite idétorka...

Idag är jag lite trött och seg, gick iof. inte och lade mig förens kl 1 inatt så jag får skylla mig själv. Har inte gjort ett dugg  på förmiddagen, bara suttit och tagit det lugnt.

När Casper såg mina webbkamera bilder så ville han att jag skulle ta webbkamera bilder på han med! Så jag lägger upp det här (har lite idétorka som sagt)

Visst är han cool? Min lilla charmör <3

Sedan prövade vi att ta kort med andra "inställningar" på webbkameran!

Rock ´n Roll för hela slanten he he!

Lite balla bilder!

Charmören själv <3

Här är lillchefen i familjen! ha ha ha

Vad ska man säga....han är allt rolig när det kommer till att spexa framför kameran! Han är en ÄKTA linslus! Men han är ju också medlem i en statistförmedling också pga. att han är så karismatisk och älskar att stå framför kameran!

Webbkamera bilder på mig och min älskling <3

Tog lite bilder med webbkameran! Kände att jag ville dela med mig av dom hi hi!

Jag

Min kärlek <3

Jag flinar åt Dannes grimager ha ha!

Men jag tror att vi passar bra ihop he he!

Jag i min tiara! "I feel like a princess"

Myyysigt!

Puss puss min älskling! <3

Du & jag för evigt <3

Solbränd!

Idag när jag stått ute hela dagen på loppis så kan man ju säga att jag fått lite färg he he! Jag var nog den enda utav oss allihop som fått så mycket färg idag! Det gör ju inte ont i ansiket, men det är lite stramt om man säger så ha ha ha!

Men färg är ju det man vill ha ju ;-D

Kram Tess

Saker jag köpte till Casper på loppiset!

Idag på loppiset så var där ett annat bord brevid oss, det var ett gäng med barn som sålde (med någon vuxen) saker och deras pengar skulle gå till deras klassresa.

Men jag fyndade ett par helt nya Adidas fotbollsskor för 50:-

Sedan köpte jag den här jeans jackan för 30:- (solglasögonen vann Casper på vårat lotteri)

Och sedan köpte jag en "vardags tröja" till han som är bra att ha till dagmamman. Men den har jag ingen bild på. Men det är alltid kul o fynda lite! Jag köpte även lite leksaker till Casper också, för "Chefen av lotterierna" måste ju ha lite leksaker också ha ha ha!

Fyller år idag och har stått på loppis i Skarpnäck!

Ja, idag fyller man år då, 29 år "gammal"! Men vilken UNDERBAR dag det har varit!!! Strålande solsken och varmt! Igår fick jag ju en stor blomma av min älskade fästman, han ville att det första jag skulle se idag när jag gick upp var dom fina blommorna Gulligt va hi hi (för han jobbar idag). Jag ska bli firad av han nästa helg, då vi har skaffat barnvakt och kommer att ta in på hotell *romantiskt*!

Idag kom mina föräldrar och hämtade mig och Casper på förmiddagen för att sedan åka till Skarpnäck och till deras lokal "Stulen barndom" för att hämta saker som vi skulle sälja på loppis!

Utanför lokalen i väntan på att Lasse skulle komma och låsa upp.

En glad Casper

Det var så fina träd i solskenet!

Casper inne i lokalen, där vi hämtade sakerna

Jo vi hade lite saker, och detta är ändå inte allt!!

Nu är vi på plats! Åtta bord hade vi!

Casper och Lasse hade hand om lotterierna! Casper fick vara chefen! Gissa om han blev stolt!

Min mamma i full gång med att sälja saker hi hi!

Tiden gick fort och det gick faktiskt ganska bra i försäljningen! Det blev några tusen i kassan iaf. vilket är jättebra!

Här bär vi tillbaka dom sakerna som inte blev sålda! (min kära mamma)

Casper hjälper till att ta ut saker från bilen för att ställa in i lokalen igen!

När vi hade packat in allting och suttit ner och snackat lite så fick vi ta hem en massa godis som blev över i lottförsäljningen, det är inget som vi kunde spara.

Därefter så gick vi allihop till en pizzeria i närheten. Där tog Casper en hamburgetallrik och jag tog en ost & skinksallad. Det var gott att "ladda" batterierna efter loppiset hi hi!

Efter vi käkat så sade vi hej då till Lasse och så åkte vi hem till mig. Här bjöd jag på tårta som jag gjort. Jag gjorde en enkel "sommar tårta", men den var himla god =)

Mina föräldrar stannade inte så länge, vi var allihop ganska trötta och nöjda med dagen som varit, så dom åkte efter någon timme.

Oj, jag har ju glömt att berätta vad jag fick av mina föräldrar! Jag fick ett jättefint kakfat som jag länge har önskat (kakmonster som man är ha ha) Och här ser ni även mina fina blommor som jag fick av min fästman <3

Jag vann också idag på loppiset! Vi sålde ju lotter också, och vi hade några "stor vinster". Så jag köpte lite lotter och vann TVÅ "stor vinster" hi hi!! Jag vann ett presentkort på en resturang (kaffegilles) i gamla stan för 500:- och så vann jag ett gymkort i en månad (värde 700 :-)! Inte illa va hi hi!

Och presentkortet till resturangen i gamla stan kommer Daniel och jag att utnyttja nästa helg då vi som sagt har bokat hotellnatt osv. *längtar* Här är lite bilder på resturangen.

Inne så finns det ett medeltida valv som man kan sitta och äta också, men är det solsken och varmt så sitter vi ju givetvis ute!

Kram Tess

Våran stuga i Stockholmsskärgård!

Som jag berättade igår så har vi nu bokat en stuga i Stockholmsskärgård i sommar! Vi var lite sent ute, många stugor på dom flesta öarna i skärgården var redan uppbokade! Men med lite envishet och sökningar och mailande till folk, så fick vi tillslut tag på en stuga! Är överlycklig!

Det är en "stor stuga" med 4 bäddar i och sedan är det en gäststuga med 4 bäddar. I Stor stugan kommer vi bo tillsammans med mina föräldrar och sedan ska min syster och hennes familj sova i gäststugan. Det är kul att syrran med familj kunde följa med! Och då kan även Casper leka med Emma och Thea också!

Lite info om stugan:

Upplev skärgården på riktigt på Nämdö. Hyr stuga på Ö med skärgårdskrog och Ica butik vid Waxholmsbrygga Solvik. Stugan ligger högt belägen på egen tomt med sjöutsikt.Stor veranda med utemöbler. Utedusch och utedass . Stugan har ett allrum med tv två sovrum med två bäddar i varje . kök och litet tvättrum. I anslutning till verandan finns en gäststuga med 4 bäddar.Nämdö är en bilfri ö som man endast når med Båt. Det finns gott om vilda djur t.ex, Hjort Älg, räv m.m.

Antal bäddar:
4 + 4
Boarea: 70 m²

Lediga veckor: 24, 26,27,28,29,31,33        (v.32 har vi den hi hi)

Övrig information:

Utemöbler
 Uteplats
 Öppen spis

Aktiviteter i närheten av bostaden:
 Badplats (utomhus)
 Cykeluthyrning
 Vandringsleder

På ön har dom också "Guns livs" som är en av dom största och mest välsorterade livsmedelsbutik i skärgården. Sedan finns det även resturanger, Café och krogen nere vid vattnet! Cykeluthyrning mm.

Detta kommer att bli min och min kära fästmans första semesterutflykt som man och hustru hi hi! Smekmånaden tar vi senare, då vi börjar få lite andra planer på vart vi ska åka på smekmånaden hi hi!! Vi har varit inne på Venedig tidigare, men nu så har vi även fått upp ögonen på något helt annat....nämligen en karibien kryssning *ler stort*!