Göta kanal

Då var det måndag igen, och helgen rusat förbi oss i vanlig fart. Förkylda har vi blivit, båda barnen och jag. Så nu börjas det. Alltid efter sommarlov (eller lov i övrigt) och man kommer tillbaka till skola/jobb, så kommer dessa förkyldningar. Går inte att ducka från dom! Så snorigt och hostigt har vi här hemma just nu. Men ingen feber iaf. (peppar peppar). Och Casper är i skolan ändå, för han är "pigg" och orkar ändå.

I helgen var vi iväg på en liten minisemester, som dem flesa av er redan vet. Vi var iväg för att åka Göta kanal! Jättekul! Det har varit en av mina saker som jag vill "se/göra lista" här i livet. Vi åkte i lördags och tog in på ett B&B kan man säga, i Ljungsbro (bara ett par km från där båten gick). Vi bodde på ett jättemysigt ställe som hette Jakobslunds gård, som har anor från år 1771! Så vi åkte dit och checkade in oss och packade upp och gjorde iordning. Sen åkte vi ner mot centrum, för där hade dom marknad! Superkul ju! Så där gick vi och tog lite lotter och kikade omkring (dock så vann vi inget, förutom Casper när han kastade pil på ballonger vid tivolit).

När vi var färdiga med att ha gått där och handlat lite, så åkte vi sedan bort för att kolla hur vi skulle köra till båtarna dagen efter (söndag). Så att man inte kör fel mm. Och efter det så for vi hemmåt igen, och började laga tacos till middag. I mammas och christers rum fanns det som en liten kokvrå, så där stog dom och stekte köttfärsen. Men vi åt nere i våran lägenhet, för vi hade störst. Gott gott! Och sen så försökte vi få barnen att sova, och vi spelade lite kort på kvällen.

På morgonen, efter frukosten och packat ner alla våra saker igen, så var det äntligen dags för oss att åka till båten. Den skulle gå kl 9:45.  Och gud vilken härlig resa det blev! Helt fantastisk! Är så himla glad över att ha åkt på denna, det är en upplevelse kan jag ju säga. Och Casper tyckte det var häftigt inne i slussarna, när båten höjdes upp flera meter! Han fick till och med sitta inne där kaptenen var, för att se och prata med honom lite. Och vissa gångar var riktigt riktigt smala! Så där måste man verkligen ha tungan rätt i mun! Så här kommer det ett bildhav från resan!

Cirka 3,5 timme och 9 slussar senare, så kliver vi av båten och kliver istället på en buss som väntade på oss. Den förde oss vidare till ett Musteri, där vi stannade och gick in och kikade och handlade lite innan den körde oss tillbaka till där vi klev på båten (och hade våra bilar).

Så det har vi gjort i helgen :) Hoppas att eran helg också varit fantastisk!

Kram på er i höstrusket!