Ullared

Hej alla finingar!
Hur har ni det i sommarvärmen? :) Jag vet att det tar lite lång tid mellan mina inlägg nu, men det är mycket som händer och som man ska iväg på nu när det är sommar. Så att bloggen hamnar lite i skymundan. Men jag ska försöka att skriva så mycket och ofta jag kan!
 
Nu har vi iaf. varit i Ullared! Gud som jag längtat dit!! Det var evigheter sedan som vi var där (sist för 2 år sedan, fast då var vi bara där över dagen). Försöker att inte packa väskan full med kläder, då det ska handlas där :)
 
 
Men resan gick relativt bra faktiskt. Dock så började Sofia att tycka att det var jobbigt dom sista minutrarna innan vi var framme. Casper ville så gärna in i Ge-kås innan dom stängde (vi hade 30 minuter på oss). Så vi for in där och så ville han givetvis direkt till leksakerna och handla lite för hans pengar. Sen gick vi till kassorna och betalade och åkte till stugan, där vi mötte upp mina föräldrar och syster m. familj. Kul att se dem igen, då dem varit i Ystad en vecka innan. Så vi packade upp och bäddade våra sängar, sedan var det dags för oss att "landa" med lite lättlagad mat!
 
 
Sen på kvällen så kom även mina svärföräldrar över. Dom kom också denna dagen med sin husvagn! Kul att ha alla samlade :) Men så hade vi ju en liten tanke också när vi började "övertala" dem att komma hit. Min svärfar fyller nämligen 70 år i augusti, och vi hinner inte se dem då. Så därför gick vi ihop och köpte en "liten" present till han, och firade han när dom kom! Han blev så lycklig! Bästa svärfar, du är så värd den!
 
 
Orkar inte blogga om allt i mindsta detalj, så här kommer lite bilder istället från vistelsen där!
Stugan.
 
Gratis bussen åkte vi med flitigt varje dag, flera gånger om dagen t.o.m :) Så smidigt!
 
Vi stannade där iaf. från lör-tis. Och det var så skönt, slippa stressa igenom hela affären. Och ändå hann vi inte gå igen om HELA affärn!! Galet! Men nu har ungarna kläder, och vi köpte även vinterkläder till Casper så det är klart! Och kläder till oss med givetvis, det blev en hel del. Tror hela summan hamnade på ca 5400 kr!! Well well...så är det när man handlar till hela familjen.
 
 
Casper träffade även Boris där! Och dom filmade oss också!!! Fan, så pinsamt, ha ha ha! Nåja, får se om man syns på TV i höst *s*
 
 
Kolla vad dom serverade utanför Ge-kås! Så givetvis var Casper tvungen att ta "sin glass" :)
 
 
Dagarna gick, och när vi hade checkat ut och gått en sista sväng inne på Ge-kås, så åkte vi ju självklart till "Comicland", ha ha ha! och faktiskt så såg vi han, men tog ingen bild. Gick in och kikade på lite tidningar, och Casper köpte en tidning. Men vi gick inte in i själva museeumet, utan vi åkte hemåt istället.
 
 
 
Sen for vi som sagt hemmåt och var både trötta men ändå mycket nöjda med våran lilla tripp till Ullared! Till er som inte varit där, kan jag verkligen rekomendera er att åka dit! Det är verkligen så billigt och bra där (tycker jag).
 
 
Kram Tess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0