Underbar kväll!

Igår var Daniel och jag iväg på restaurang, helt barnfria för ett par timmar! Våra underbara vänner i Haninge var barnvakt till både Casper och Sofia. Roligt för Casper att få leka lite med Philip igen, och Marie fick gosa med Sofia, som hon längtat att få göra :) Dem är sådana fina vänner, som vi är väldigt glada över att få ha i våra liv!! David skjutsade in oss till Globen, så vi slapp hålla på med parkeringsplatser mm. och att Danne kunde ta sig något att dricka till maten.
 
Gud så lyxigt det kändes. Herregud, vi äter ju aldrig ute själva längre. Sist var nog för ett år sedan, då vi firade bröllopsdagen. Och detta var också för att fira våran bröllopsdag, fast något senare. Det blev så bara för att restaurangen hade stängt för ombyggnation när vi firade 3-år som gifta. Och dom öppnade nu i tisdags.
 
Vi var på restaurang Globen Star. Jag hade nämligen vunnit 3-rätters för två personer, inklusive ett glas valfri dryck hos just dom.
 
I väntan på maten. Och vi kom nog i rättan tid. För inte långt efter det att vi kommit, så blev det full satt, överallt!! Ett poppis ställe tydligen!
 
 
Min förrätt! Och jag kan ju säga att jag blev mätt redan här, ha ha ha!
 
 
Varmrätt! Entrecote, mums!
 
 
Min efterrätt bestog av dumlekladdkaka med vaniljglass och bär.
 
 
Mannen tog Bailys pannacotta
 
 
Behöver jag säga att vi var mer än mätta när vi ätit färdigt!! Ha ha ha! Ja herregud, här gick man då inte ifrån hungrig. Och allt tröck vi i oss! Nu blir det till att börja röra på "döfläsket" och motionera mera efter semestern är slut, he he.
 
 
Sen så "rullade" vi ut från restaurangen och gick en promenad, och bara va en stund innan David hämtade oss igen.
 
 
Skulle ni våga åka den här? Det vette tusan om jag skulle våga. Jag VILL, men törs inte. Den har ju typ gått sönder flera gånger också. Det är säkert en härlig utsikt att skåda där uppe, när det är vackra soliga kvällar som denna.
 
 
Bästa ungarna som finns!
 
 
 
Nähepp, nu ska vi röra oss för att handla lite mat. Sen så ska Danne och Casper bege sig ut och fiska lite. Hoppas på mera fisk idag :) Ikväll ska vi över till våra vänner Kerstin och Tomas på en kvällsfika. Trevligt!
 
Kram Tess
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0