Äntligen!

Hej på er kära läsare!
 
Hur har ni det? Har ni semester än? :) Våran börjar om ett par veckor, vi räknar dagarna nu hi hi! Inte för att vi har så jättemycket inplanerat, men bara att få vara tillsammans hela familjen är LYX!
 
Igår var jag och barnen iväg med deras mormor in till Nyköping. Hon skulle först till Lasarettet för att röntga bihålorna (för sin hosta som aldrig slutar). Hoppas dom hittar någonting så dom vet vad det är, och hur dom kan få bukt på det!
 
Efter det så for vi ner till city, och in på Lindex förståss :) För er som inte vet, så vann jag ett presentkort där på 1000 kr. Så det skulle jag nu in och shoppa för! Och jag kände mig riktigt bortskämd, med sådan lyx :) Bara packade på mig en massa kläder och in i provhytten och prövade ALLA! Och smakråd hade jag också från mina "experter" dvs. mamma och Casper! Kände mig för ett tag som Julia Roberts i "Pretty woman" , när hon står och prövar alla möjliga fina kläder ha ha ha! Och jag har ju gått ner i vikt, så jag kunde ha lite olika mindre storlekar mot vad jag är van vid! Så roligt!! Den mindsta storleken som jag kom i nu var Large (men den kan ju vara en stor L också) men ändå. Lycklig som bara den, och taggad till tusen över att fortsätta att gå ner i vikt!
 
 
Och jag kom hem med fem olika plagg och en skarf. Plus att jag fortfarande har lite pengar kvar på presentkortet! Tack för det, Lindex!
 
 
Sedan så åkte vi och käkade på McDonalds innan vi for vidare till Rusta och CityGross :) Kolla in min fina vaxduk som jag köpte! Är så himla glad över den!! Så fin, min cupcakes duk :) Ni som känner mig vet ju att jag älskar cupcakes inredning och "Leila" stil <3
 
 
 
Idag har jag nu hunnit fixa och städa lite här hemma. Barnen sover fortfarande! Så jag passar på att sitta här då och skriva av mig en stund. Igår så fick jag en sån himla TOK längtan till Paris igen!! Detta är ju helt galet! Hur mycket kan en människa sakna en stad liksom...? Men tydligen så är det väldigt mycket! Vill ju flytta dit någon gång, det är drömmen jag har. Skaffa en lägenhet och bo/jobba där i några år. Så igår när vi tog oss ett varsitt glas vin Daniel och jag, så lyssnade jag på både Edith Piaf och Marlene Dietrich. Framför allt favvo låten (och klassikern) "La vie en rose"
 
 
 
 
 
Nåväl, kanske kan åka till Paris nästa sommar, då är Sofia 1 år iaf. Lite enklare när dom är äldre, än små nyfödda bebisar. Då är hon ju lite mera vaken och är "med" på ett annat sätt.
 
Sådär, då har man fått drömma sig bort en stund IGEN, till Paris, ha ha ha! Jag är helt uppslukad utav denna stad och människorna där. Men, åter till i Sverige igen då.... Idag ska vi åka hem till Linda och Mattias i Tullinge. Dom bjuder nämligen på grillat :)) Mycket mycket trevligt!! Vi har inte varit i deras nya radhus sen dom flyttade, så ÄNTLIGEN är det dags att få se deras nya "lya". Ska bli så roligt!
 
Önskar er alla, en riktigt härlig och skön lördag!
 
Kram Tess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0