Power Walk

Hej på er alla!
 
Vilket värme vi fick idag! Guuud så härligt! ÄNTLIGEN lite sommar!!
Idag vaknade vi ganska skapligt, runt 7:30 ungefär. Fast vi låg och mornade oss en stund i sängen innan vi gick upp :) Casper kom in även han till mig och Sofia en stund. Men sen gick vi upp och jag gjorde iordning lite frulle. Och idag så ville jag gå "pw", men visste inte riktigt vart. Men så såg jag i skåpet, när jag tog fram muggar till O´boyen, att mormor har sin pajform och burk kvar här. Så då blev det så att vi bestämde oss för att gå dit. Eller ja, Casper cyklar förståss och jag går med Sofia i vagnen.
 
 
Casper ville ändå se om Emma och Thea var hemma, för han ville leka. Så allt passade bra! Så efter vi ätit klart och dukat undan och gjort oss iordning med allt, så gick vi ut och iväg! Vi var utanför dörren kl 9:15, och det var riktigt varmt redan då! Men jag hade dricka med mig. Och det är ju så härligt när man går sådär! Och vi såg både blommorna som luktar UNDERBART längs vägen, och en massa annat sommarhärligt att se! Jag vet inte riktigt hur lång tid det tog för oss att gå ut dit och hem till mormor, missade det. Men det tar inte lång tid alls!
 
 
Casper gick direkt upp till Emma och Thea, och han fick stanna för att leka. Dem är faktiskt just nu iväg och badar, vilket dem gör rätt i, i denna sommarvärme :) Mormor och Stallen var inte hemma, då dem jobbar. Men jag har deras hemnyckel. Så jag ställde bara pajformen och burken på diskbänken och gick på toa, innan det var dags att gå hemmåt igen. Men då tog jag det lite lugnare, för jag var sååå varm!
 
Plockade även lite blåbär och smultron påvägen hem, som vi kan ha till kladdkakan och grädden ikväll <3
 
 
Dom söta krymla kossorna var också ute i solen. Och gör som kossan idag, drick mycket vatten! :)
 
 
Sen gick vi hem. Och Sofia hade svårt att sova i vagnen pga. värmen. Även om hon endast hade en blöja på sig och hade skugga. Men när vi kom hem så öppnade vi alla fönster och lade henne i hennes vagga. Hon var lite kinkig först, men kom till ro ganska snabbt och somnade gott! Lilla hjärtat!
 
 
 
Ta hand om er!
Kram Tess
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0