Sol och bad!

Hejsan!
 
Jag måste ju börja med att rätta till "mig själv", för senast jag skrev här så sa jag att det var ondsdag, och det var det ju inte. Det var tisdag!! Ha ha så tokigt! Snacka om att jag själv gör så att dagarna går fortare när jag bara "hoppar över" vissa dagar, ha ha! Nåja, man kan inte ha full koll på allting jämt och ständigt :)
 
Både igår och i förrgår så stack vi iväg och badade! Det var såå skönt! Sofia tog sitt första dopp (endast fötterna och lite på benen) i Onsdags kväll. Vi åkte nämligen iväg på kvällen för att ta oss ett kvällsdopp ute vid Komöte. Det är ju så långgrunt och bra där. Och det var flera som tänkte som vi, för att det var folk när vi kom, och fler kom det också undertiden som vi var där :)
 
Casper, han kastade sig ju i det första han gjorde, och var i hela tiden som vi var där. Han ville inte ens komma upp när vi ropade att det var dags att åka, ha ha! Han är en riktig badkille som ÄLSKAR att bada och simma!!
 
Sofia, hon tyckte det var roligt att få plaska runt med fötterna i vattnet och känna sanden med fötterna. Många leenden bjöd hon på. Men hon fick ju inte "bada" länge,  utan det var max 5 min. Men mysigt hade vi!
 
Kvällsdopp på Komöte
 
 
 
Vi bestämde redan när vi åkte därifrån att vi skulle åka och bada i Trosa Havsbad dagen efter. För det skulle bli sol och varmt. Vilket det också blev! Äntligen lite sommar!! Så efter vi smort oss in i solskyddsfaktor (vilket för övrigt luktar så gott, doft av sommarlov!!) så packade vi picknick korgen med lite godsaker, och pannkakor mm. Och for iväg!
 
 
När vi kom dit så var där massor med folk, både på stranden och på berget. Så mycket turister det kommit hit! Hörde både tyskar och engelsmän bl.a. Men roligt var det, lite liv och rörelse :) Detta året så hade dom satt rutchkanan ute på bryggan, som barnen fick åka från. Det gillade ju Casper givetvis! Wiiihooo! PLASK!
 
 
Här har vi det bra!
 
 
Kyrkis hade sitt pysseltält där i år med. Så Casper gick dit och pysslade lite. Och det som jag tycker är roligt är att hon som håller i detta från Kyrkan, heter Annika. Och hon var min ena konfrimand lärare när jag konfrimerades, en gång i tiden. Och hon känner våran familj, dvs. min mamma och pappa. Och hon var ju där och hjälpte och pratade med både Casper och mig. Jättekul! Hon håller även i "öppna förskolan" på kyrkis och kyrkans barntimmar här i Trosa. Så till henne kommer jag sen att gå med Sofia :)
 
 
Var där nästan hela dagen och hade det underbart! Innan vi åkte hem så tog Casper och jag och spelade lite minigolf också. Det måste man ju :)
 
 
När vi sen kom hem och hade ätit middag, så hade jag sån överskotts energi! Så att jag ställde mig för att baka bullar efter Sofia somnat för natten! Så "bullmamman" greppade tag om mig ordentligt igår kan man säga, ha ha!
 
 
Det finns väl nästan inge godare än nygräddade kanelbullar med ett glas kall mjölk! Det tycker inte vi iaf. Och jag fick sådana bra betyg av Casper. Han sa att mina bullar är dom godaste i hela världen. Och för att sätta någon siffra på hur goda dom var, så sa han "femtusenfyrahundranittioniofemtiohundra"! Så då kan ni ju tänka er, att det är HÖGA poäng, ha ha ha!! Gullungen min!
 
 
 
Idag har vi inte gjort mycket alls! Bara slappat och slöat hemma. Har inte riktigt funnit inspiration vad vi ska göra, och Casper är ute och leker. Så det går ingen nöd på han :) Får se ikväll om vi går ner till veteranbilarna, det vore ju bra att komma ut och göra någonting iaf. Nåja, vi får se.
 
Min busfia i morse <3
 
 
 
Kram Tess
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0